Έντρομοι γύρισαν από την Κομισιόν, τις υπηρεσίες της οποίας επισκέφτηκαν πριν από μερικές βδομάδες, παράγοντες του ιδιωτικού τομέα, καθώς εκεί αντελήφθησαν ότι το πολυαναμενόμενο για την αναχρηματοδότηση των επενδύσεων και της οικονομίας νέο ΕΣΠΑ θα είναι μόνο για λίγους, δραματικά λίγους, με κίνδυνο για μία ακόμη φορά να γίνει πάρτι διαπλοκής και ευνοιοκρατίας και τα αποτελέσματα για την οικονομία να είναι πενιχρά.
Εκεί συνειδητοποίησαν ότι οι νέοι κανόνες που θα ισχύσουν για την περίοδο 2014-2020 ουσιαστικά αποβάλουν εξ αρχής εκτός ΕΣΠΑ τη μεγάλη μάζα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των παραπάνω παραγόντων 9 στις 10 επιχειρήσεις δεν είναι επιλέξιμες. Κι αυτό γιατί, ο κανονισμός του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) (όπως μετονομάστηκε το νέο ΕΣΠΑ) που ισχύει από την 1.1.2014, δεν έχει λάβει υπόψη του καθόλου τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί από την κρίση.
Συγκεκριμένα, το ΣΕΣ απαιτεί, πρώτον, για να είναι επιλέξιμη μια εταιρεία για ενισχύσεις να έχει τρία χρόνια κερδοφορία, κάτι που ελάχιστες επιχειρήσεις μπορούν να υποστηρίξουν, μετά από το 2010. Δεύτερον, για να δοθούν οι ενισχύσεις πρέπει ο λόγος των δανειακών κεφαλαίων των εταιρειών προς τα ίδια κεφάλαιά τους να καλύπτει κάποια νούμερα που επίσης ελάχιστες επιχειρήσεις διαθέτουν. Τρίτον, τέλος, οι περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με βάση τα στοιχεία του 2008 θεωρούνται κορεσμένες και ως εκ τούτου ελάχιστες επενδύσεις θα στηριχθούν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι η μεγάλη ανεργία είναι συγκεντρωμένη σε αυτές τις περιοχές και ότι οι πραγματικές οικονομικές συνθήκες ουδεμία σχέση έχουν με εκείνες του 2008. Έτσι, όπως υποπτεύονται ορισμένοι, θα υπάρξει άπλετος χώρος για να εισβάλουν στο ΣΕΣ γερμανικές επιχειρήσεις που ήδη καραδοκούν για να υφαρπάξουν αυτά τα κονδύλια.
Για όλα αυτά, η κυβέρνηση δεν έκανε καμία κίνηση για να αποτρέψει αυτά τα δεδομένα και είναι ένα ερώτημα τι έκαναν οι πέντε θεσμικοί κοινωνικοί εταίροι (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ και ΓΣΕΕ) γι΄ αυτό. Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που παραπονιούνται για τον τρόπο που λειτουργούν οι 5, τις αποφάσεις που παίρνουν και την γραφειοκρατία που έχουν δημιουργήσει, εκμεταλλευόμενοι διάφορα κονδύλια…
Στο μεταξύ, διαπιστώνεται συστηματική αποψίλωση των Διαχειριστικών Αρχών των υπουργείων με αποτέλεσμα να προκύπτει το ερώτημα τι θέλει να κάνει τελικά η κυβέρνηση με την διαχείριση του ΣΕΣ 2014-2020…
Το δράμα της χώρας είναι ότι από την δεκαετία του ΄80 έχουν χορηγηθεί στην Ελλάδα από τα ΜΟΠ, τα τρία ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ, αλλά και τις αγροτικές ενισχύσεις μυθώδη κονδύλια της τάξεως των 200 δισ. ευρώ που βεβαίως άλλαξαν την όψη της χώρας, αλλά με πενιχρά αποτελέσματα σε ότι αφορά την δημιουργία συνθηκών συνεχούς ανάπτυξης και εξωστρέφειας. Ο κακός σχεδιασμός, η κακοδιαχείριση και η σωρεία από απάτες που ανέχθηκε το σύστημα, οδήγησαν στο να εκτροχιαστούν οι προϋπολογισμοί των έργων που χρηματοδοτήθηκαν και τα οφέλη για την οικονομία να μην είναι αυτά που έπρεπε. Το δράμα της χώρας υπογραμμίζεται και από το γεγονός ότι κανένας σοβαρός συνολικός απολογισμός για την διαχείριση και την απόδοση των κοινοτικών πόρων δεν έχει γίνει όλες αυτές τις δεκαετίες…
koutipandoras.gr
Εκεί συνειδητοποίησαν ότι οι νέοι κανόνες που θα ισχύσουν για την περίοδο 2014-2020 ουσιαστικά αποβάλουν εξ αρχής εκτός ΕΣΠΑ τη μεγάλη μάζα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των παραπάνω παραγόντων 9 στις 10 επιχειρήσεις δεν είναι επιλέξιμες. Κι αυτό γιατί, ο κανονισμός του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) (όπως μετονομάστηκε το νέο ΕΣΠΑ) που ισχύει από την 1.1.2014, δεν έχει λάβει υπόψη του καθόλου τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί από την κρίση.
Συγκεκριμένα, το ΣΕΣ απαιτεί, πρώτον, για να είναι επιλέξιμη μια εταιρεία για ενισχύσεις να έχει τρία χρόνια κερδοφορία, κάτι που ελάχιστες επιχειρήσεις μπορούν να υποστηρίξουν, μετά από το 2010. Δεύτερον, για να δοθούν οι ενισχύσεις πρέπει ο λόγος των δανειακών κεφαλαίων των εταιρειών προς τα ίδια κεφάλαιά τους να καλύπτει κάποια νούμερα που επίσης ελάχιστες επιχειρήσεις διαθέτουν. Τρίτον, τέλος, οι περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με βάση τα στοιχεία του 2008 θεωρούνται κορεσμένες και ως εκ τούτου ελάχιστες επενδύσεις θα στηριχθούν, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι η μεγάλη ανεργία είναι συγκεντρωμένη σε αυτές τις περιοχές και ότι οι πραγματικές οικονομικές συνθήκες ουδεμία σχέση έχουν με εκείνες του 2008. Έτσι, όπως υποπτεύονται ορισμένοι, θα υπάρξει άπλετος χώρος για να εισβάλουν στο ΣΕΣ γερμανικές επιχειρήσεις που ήδη καραδοκούν για να υφαρπάξουν αυτά τα κονδύλια.
Για όλα αυτά, η κυβέρνηση δεν έκανε καμία κίνηση για να αποτρέψει αυτά τα δεδομένα και είναι ένα ερώτημα τι έκαναν οι πέντε θεσμικοί κοινωνικοί εταίροι (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ και ΓΣΕΕ) γι΄ αυτό. Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που παραπονιούνται για τον τρόπο που λειτουργούν οι 5, τις αποφάσεις που παίρνουν και την γραφειοκρατία που έχουν δημιουργήσει, εκμεταλλευόμενοι διάφορα κονδύλια…
Στο μεταξύ, διαπιστώνεται συστηματική αποψίλωση των Διαχειριστικών Αρχών των υπουργείων με αποτέλεσμα να προκύπτει το ερώτημα τι θέλει να κάνει τελικά η κυβέρνηση με την διαχείριση του ΣΕΣ 2014-2020…
Το δράμα της χώρας είναι ότι από την δεκαετία του ΄80 έχουν χορηγηθεί στην Ελλάδα από τα ΜΟΠ, τα τρία ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ, αλλά και τις αγροτικές ενισχύσεις μυθώδη κονδύλια της τάξεως των 200 δισ. ευρώ που βεβαίως άλλαξαν την όψη της χώρας, αλλά με πενιχρά αποτελέσματα σε ότι αφορά την δημιουργία συνθηκών συνεχούς ανάπτυξης και εξωστρέφειας. Ο κακός σχεδιασμός, η κακοδιαχείριση και η σωρεία από απάτες που ανέχθηκε το σύστημα, οδήγησαν στο να εκτροχιαστούν οι προϋπολογισμοί των έργων που χρηματοδοτήθηκαν και τα οφέλη για την οικονομία να μην είναι αυτά που έπρεπε. Το δράμα της χώρας υπογραμμίζεται και από το γεγονός ότι κανένας σοβαρός συνολικός απολογισμός για την διαχείριση και την απόδοση των κοινοτικών πόρων δεν έχει γίνει όλες αυτές τις δεκαετίες…
koutipandoras.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου